הדרכה ויעץ

קישורים מהירים

הספרייה מקבלת בברכה את כל הבאים והבאות בשעריה.  כל קומות הספרייה מחוברות לרשת אלחוטית פתוחה "HUJI-guest".      

שירותי הדרכה ויעץ ניתנים חינם לקהילת האוניברסיטה והדסה בלבד.

מאגרי מידע ומשאבים - הגישה למשאבי הספרייה המקוונים מוגבלת לסטודנטיות/ים ולסגל של האוניברסיטה העברית בלבד ולסגל רפואי מהדסה.
השימוש במשאבי הספרייה באמצעות מחשבים אישיים מחייב התחברות ל"גישה מרחוק" והזדהות בשם משתמש וסיסמה.
רופאות/ים ואנשי צוות מבית החולים "הדסה" זכאים לקבל שם משתמש וסיסמה (משתנה בכל יום) לשימוש במחשבי הספרייה בקומות 1, 2. 

הדרכות - מחלקת ההדרכה בספרייה אחראית על מתן הדרכות פרטניות וקבוצתיות לכל באי הספרייה. ההדרכות כוללות: התמצאות באולמות הקריאה, שימוש בקטלוג, במאגרי מידע ובתוכנות לניהול ביבליוגרפיה. צוות ההדרכה יושב בקומת הכניסה וזמין ליעץ אישי.
הדרכת קבוצות על השימוש במשאבי הספרייה ניתנת בתיאום מראש.
להזמנת הדרכה יש לתאם: mdlibinfo@savion.huji.ac.il

כתיבת ביבליוגרפיה ותוכנות לניהול ציטוטים - תוכנות לכתיבת ביבליוגרפיה מסייעות בארגון המקורות בכתיבת עבודות ומאמרים. משתמשי האוניברסיטה העברית נהנים מגישה לתוכנת EndNote Web. (הגישה מתאפשרת ממחשבי האוניברסיטה או באמצעות שירות "גישה מרחוק".)
ניתן להיעזר ללא תשלום גם בתוכנות ניהול ביבליוגרפיה אחרות כמו: Mendeley או Zotero.

ליצירת קשר
טלפון: 02-6758791
כתובת דוא"ל: mdlibinfo@savion.huji.ac.il  

 

<embed>

נוהלי השאלה

**תקנון השאלת ספרים ופריטים אחרים בספרייה הרפואית**

כרטיס קורא

השאלת ספרים ופריטים מהדלפק מתבצעת באמצעות כרטיס סטודנט תקף לשנת הלימודים הנוכחית. החל משנה"ל תשפ"ה ניתן להציג כרטיס מתוך האפליקציה בסלולרי.  כרטיס הקורא האישי כולל מידע על החשבון האישי בספרייה: השאלות, הזמנות, וקנסות לתשלום. 

השאלה והארכה

ספרי לימוד מושאלים ל-3 ימים וספרי קריאה ל-7 ימים. השאלת ספרים מתארכת אוטומטית למשך של עד שנה, חוץ מאשר במקרים הבאים: 
- הספר הוזמן על ידי קורא אחר
- כרטיס הקורא פג תוקף (למשל, עקב תום לימודים או אי תשלום שכר לימוד)
נשלחת התראה בדוא"ל האוניברסיטאי על מועדי החזרת ספרים שאינם ניתנים להארכה.

תקופת השאלה
משך זמן ההשאלה ניתן לבדיקה בכרטיס הקורא בקטלוג הספרייה. במקרה של חילוקי דעות, רישומי הספרייה הם המחייבים.

סוג הפריט

תקופת ההשאלה

ספרים באולמות הקריאה

ספרי לימוד לשלושה ימים, ספרי קריאה ועיון לשבוע, ספרי יעץ אינם להשאלה

ספרים שמורים בדלפק ההשאלה

לשימוש בתוך הספרייה בלבד 

ציוד מדלפק הספרייה 

מילוניות ומחשבים לשלוש שעות ;  אזניות/ מטענים - לאותו יום בתוך הספרייה . ללא אפשרות הארכה .

מודם - בהתאם לצו. 

 
הזמנת ספרים

ניתן להזמין ספר רק אם כל העותקים מושאלים.
- ההזמנה מתבצעת דרך הקטלוג (לחצו על כפתור "הזמן - Request" לצד הספר ש"לא זמין").
- במקרים חריגים, יש לפנות לדלפק ההשאלה.

איסוף ספרים מוזמנים

הספר יישמר עבורך בדלפק למשך 3 ימים (במקרה של ספרי לימוד) ושבוע (ספרי קריאה ועיון).

השאלת פריטים מהדלפק -  מחשבים, מילוניות, אזניות ומטענים -  מוגבלת לשלוש שעות/עד סגירת הספרייה ביום ההשאלה.

הספרייה רשאית לבטל הזמנה לפי הצורך.

החזרת ספרים

הקורא/ת אחראי/ת להחזיר את הפריטים לדלפק הספרייה במצב ששאל אותם.

בשעות שהספרייה סגורה - ניתן להכניס את הפריט לתיבת ההחזרות שמול דלתות הכניסה (זמין 24/7).

איחור ואובדן - צרו קשר מייד עם דלפק ההשאלה.

הספרייה רשאית לגבות קנסות עבור איחורים בהחזרת פריטים.

 גובה הקנסות
- אוסף כללי: 10 ₪ לכל יום איחור (כולל ימי שישי, שבת, חופשות וחגים).
- ספרים שמורים ופריטים אלקטרוניים מהדלפק: 3 ₪ לשעה או 30 ₪ ליום.

בגין אובדן/פגימת פריט ייגבו:
  - תשלום מחיר הספר (לחילופין : ניתן לרכוש עותק זהה ותקין ). 
  - דמי טיפול בסך 30 ₪.

במקרה של איחורים חוזרים או קנסות שאינם משולמים:
1. כרטיס הקורא ייחסם
2. הפסקת מתן שירותים בספרייה
3. חסימת דף מידע אישי
4. מניעת השתתפות בבחינות

זכאות להשאלת ספרים ופריטים מהדלפק :

מי זכאי לפתוח כרטיס קורא

מה צריך להביא/טופס

זכות השאלה

סטודנטים וסגל של האוניברסיטה העברית 

כרטיס אוניברסיטה (פלסטיק או אפליקציה)

עד 5 ספרים (ספרי לימוד, קריאה ועיון)

עובדי האוניברסיטה העברית 

כרטיס עובד (במקרה של עובד ארעי** - להציג חוזה העסקה)

עד 5 ספרים (ספרי לימוד, קריאה ועיון)

מרצים/חוקרים אורחים באוניברסיטה

מכתב ערבות מראש המחלקה (=טופס ערבות מוסדי מההשאלה)

עד 5 ספרים (ספרי לימוד, קריאה ועיון)

עובדים קבועים בהדסה (כולל סטאז'רים)

למלא טופס מקוון כולל צרוף של כרטיס עובד

עד 5 ספרים (ספרי לימוד, קריאה ועיון)

רופאים/חוקרים אורחים בהדסה

למלא טופס מקוון כולל צרוף של כרטיס עובד

עד 5 ספרים (ספרי לימוד, קריאה ועיון)

רופאים מבתי חולים בירושלים ומבתי חולים שמסונפים אקדמית לפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית

למלא טופס מקוון כולל צרוף של כרטיס עובד

עד 5 ספרים (ספרי לימוד, קריאה ועיון)

בוגרי האוניברסיטה העברית

כרטיס בוגר האוניברסיטה העברית (ניתן לקבל במשרד הבוגרים, טל': 02-5882890) + תשלום שנתי (300 ₪), או 150 ₪ לסמסטר.

עד 5 ספרי קריאה ועיון (אין אפשרות לשאול ספרי לימוד ואין המנוי מקנה אפשרות שימוש במשאבים האלקטרוניים).

סגל ותלמידי תואר שני ושלישי (לא תלמידי רפואה ורפואת שיניים) באוניברסיטאות אחרות בארץ

מכתב התחייבות מהספרייה המרכזית במוסדותיהם

עד 5 ספרי קריאה ועיון (אין אפשרות לשאול ספרי לימוד ואין המנוי מקנה אפשרות שימוש במשאבים האלקטרוניים).

גמלאי האוניברסיטה העברית

כרטיס גמלאי

עד 5 ספרי קריאה ועיון (אין אפשרות לשאול ספרי לימוד ואין המנוי מקנה אפשרות שימוש במשאבים האלקטרוניים)

 

 

 

 

 

ליצירת קשר עם מחלקת השאלה
דלפק השאלה: 02-6758791
כתובת דוא"ל: mdlibinfo@savion.huji.ac.il

השאלה בינספרייתית

שירות השאלה בין-ספרייתית בספרייה הרפואית מאפשר לסגל ולסטודנטים/ות של האוניברסיטה העברית והדסה להזמין בחינם סריקות של מאמרים מתוך כתבי עת ופרקים מתוך ספרי לימוד ומחקר (בארץ ובעולם), וכן ספרים מספריות בישראל לצרכי לימוד, הוראה ומחקר. לקוראים אחרים השירות בתשלום (ר' בהמשך).

הזמנה מתוך קטלוג הספריות

לפני ביצוע ההזמנה יש להתחבר לספרייה המקוונת ולערוך חיפוש אחר הפריט. במידה והפריט אינו קיים במאגרים מופיעה הודעה "interlibrary loan". לביצוע הזמנה יש למלא טופס מקוון בקטלוג הספרייה.

יש לעבור על כל הסעיפים בטופס. הקפידו למלא "הספרייה הרפואית ברמן" בסעיף "הספרייה לשליחה/איסוף" (גם אם מדובר בחומר דיגיטלי).

הזמנה מתוך מאגרי מידע

*** אם החיפוש מתבצע במאגר מידע  - ללחוץ על האייקון  טקסט מלא  שמעביר אותך לקטלוג הספריות ***

במידה והפריט אינו זמין במאגרי הספרייה, ללחוץ על אייקון "השאלה בין ספרייתית" בסרגל העליון

*** אין לבקש פריט מתוך כלי בינה מלאכותית לפני שבררת שהפריט אכן קיים במציאות ואינו המצאה. ***

בינספרייתית

פריט דיגיטלי יגיע למייל תוך ימי עבודה מעטים.

האם אפשר להזמין פריט שנמצא בקטלוג?

השירות אינו כולל משאבים הנמצאים על מדפי הספרייה הרפואית.

מי יכול להזמין?
כל קורא שברשותו כרטיס קורא מעודכן.

מגבלות זכויות יוצרים
ביצוע ההזמנות נעשה בכפוף לחוק הגנת זכויות יוצרים. על פי הוראות החוק אסור בהחלט לצלם או להדפיס או לסרוק חלק מהותי מתוך יצירות שקיימות לגביהן זכויות יוצרים, ללא רשות בעלי הזכויות, פרט לצילומים/סריקות/הדפסות במסגרת שימוש הוגן ביצירה למטרות כגון אלה: לימוד עצמי, מחקר, ביקורת, סקירה, דיווח עיתונאי, הבאת מבואות או הוראה ובחינה על ידי מוסד חינוך.

מותר להזמין סריקות פרקים מספרים אשר לא עוברים סך 20% מתוכן הספרים.

כל המצלם/מדפיס או סורק בניגוד להוראות אלה מפר את החוק.

כמה זה עולה ?

חינם לסגל, מנהלה וסטודנטיות/ים של האוניברסיטה העברית וסגל רפואי בהדסה. לבוגרים ושומעים חופשיים השרות כרוך בתשלום :

הזמנת ספר מהארץ
הזמנה מספריות אוניברסיטאיות – 16 ש"ח
הזמנה מספריות רשות הספריות באוניברסיטה העברית – 10 ש"ח
הזמנה מספריות המכללות – 25 ₪

הזמנת סריקת פרק מספר / מאמר או מספריות רשות הספריות
עד 50 עמודים – 20 ש"ח
מעל 50 עמודים – 50 ש"ח

אמצעי התשלום: העברה בנקאית. פרטי החשבון יועברו למזמין עם השלמת ההזמנה

שימו לב: ייתכן שכתב העת או הספר הנדרש נמצא במאגרי הספרייה. מומלץ לבדוק בקטלוג לפני ההזמנה.

הודעה על הגעת ההזמנה תישלח בדוא"ל.

-         זמן ההשאלה 8 שבועות ללא הארכות
-         אם הספר יידרש לפני המועד תישלח הודעת מייל לקורא
-         קורא שהזמין ספר בהשאלה בין-ספרייתית ולא לקח אותו יחויב בעלות ההזמנה
-         קורא שאיבד ספר יחויב בתשלום שאת עלותו תקבע הספרייה המשאילה

לשאלות ובירורים

טלפון: 02-6758793     
כתובת דוא"לillml@savion.huji.ac.il

השאלת מחשבים וציוד

מחשבים ניידים
מחשבים ניידים ניתנים להשאלה עד 3 שעות. לשימוש רק בתוך בניין הספרייה. טופס להזמנת מחשב. 

אוזניות
אוזניות ניתנות להשאלה מדלפק ההשאלה למשך היום. לשימוש רק בתוך בניין הספרייה.

מטענים לטלפונים סלולריים
מטענים ניתנים להשאלה מדלפק ההשאלה. לשימוש רק בתוך בניין הספרייה.

**אין מטענים למחשבים ניידים**

מילוניות אלקטרוניות
מילוניות אלקטרוניות ניתנות להשאלה בדלפק ההשאלה לצורך מבחנים. 

שפות זמינות: אנגלית-עברית, אנגלית-ערבית, רוסית- צרפתית-עברית-אנגלית. 

מודמים סלולאריים
המודמים ניתנים להשאלה ע"י סטודנטים/ות היוצאים/ות לשירות מילואים. יש למלא
טופס ולצרף אישור המעיד על ההזמנה למילואים. יש להחזיר את המודמים מייד עם החזרה ממילואים. 

מחשוב ותקשורת

גישה למחשוב ציבורי בספרייה

הגישה למחשוב ציבורי בספרייה הרפואית הינה באמצעות שם משתמש וסיסמה של האוניברסיטה העברית. לפני שם המשתמש יש להקליד  cc\username 

לפתיחת חשבון משתמש של האוניברסיטה / שחזור סיסמה https://pm.cc.huji.ac.il

לשחזור קוד אישי https://so.cc.huji.ac.il/changecode/

תמיכה טכנית בגישה מרחוק : 02-588-3450   


רשתות WIFI בספרייה

בספרייה ניתן להתחבר לשתי רשתות אלחוטיות :

HUJI-GUEST :  רשת חופשית 
EDUROAM: לבעלי חשבון אקדמי RA ( 
לינק לפתיחת חשבון RA   )
כדי לבצע התחברות ל- eduroam יש להכניס - 
שם משתמש:  username@huji.ac.il  (שם משתמש RA ללא %ra)
סיסמה: סיסמת חשבון RA    

גישה מרחוק - רומבה

גישה מרחוק למאגרים נעשית כיום אוטומטית מתוך קטלוג הספרייה. נותרו מאגרים אחדים המצריכים התחברות באמצעות רומבה (לשעבר סמבה)  . לחצו כאן לפתיחת חשבון רומבה באמצעות חשבון המייל האוניברסיטאי. תמיכה טכנית  : 02-588-3450.   

גישה מבית החולים "הדסה"

  • סגל הדסה אינו זכאי לגישה מרחוק למאגרי הספרייה האוניברסיטאית (מלבד במקרים מיוחדים). לקבלת גישת אורח למחשבי הספרייה הרפואית יש לגשת פיזית לספרייה. 
  • גישה למאגרים במנוי של הדסה (uptodate / micromedex) מתבצעת ממחשבי בית החולים.
  • אין גישה מתוך הספרייה לרשומות של בית החולים. 

למוקד הסיוע הטכני של "הדסה":
טלפון: 02-6776645 (פנימי: 76645)

הדפסה

לשירותכם מדפסת שחור/לבן בקומת הכניסה. את הקובץ להדפסה ניתן לשלוח במייל לאחת הכתובות הבאות או ישירות דרך המחשב המחובר למדפסת.

סוג הדפסה

קמפוס עין כרם

שחור לבן - הדפסה על צד אחד

ein-kerem.bw@mail.huji.ac.il

שחור לבן דו-צדדי

ein-kerem.bw.duplex@mail.huji.ac.il

 
בדלפק הספרייה נשמח לסייע בכל שאלה הקשורה להפעלת המדפסות. 
 
שאלות נפוצות 
  • איך מדפיסים ? במסך שעל המדפסת - יש לבחור את כתובת המייל (או המספר שהכנסת) , להעביר כרטיס אשראי, וללחוץ על אייקון המדפסת.
  • איך אני שולח/ת ? מכל כתובת מייל ומכל מכשיר נייד. 
  • כמה זה עולה ?  מחיר: 15 אג' לעמוד (30 אג' לדף דו"צ). ניתן להדפיס עד סכום של 25 ש"ח להדפסה.
  • איך משלמים ?  בכרטיס אשראי או בהטענה מראש לכרטיס סטודנט או דביט. לחצו כאן להסבר
  • איך מדפיסים אותו קובץ כמה פעמים ? אפשרות זו אינה עובדת דרך המייל. שלחו דרך המחשב בספרייה למדפסת student-printer, ובחרו כמות. 
  • יש מכונות צילום או סורק בספרייה ? אין
  • מה עושים עם הדפסות צבע או קבצים גדולים ? פנו לשירותי משרד בכניסה לפקולטה.
  • מה עושים עם כרטיס מפעיל הישן ? הכרטיס אינו שמיש יותר בספרייה הרפואית.
  • למה ירדו לי 25 ש"ח מהכרטיס למרות שהדפסתי מעט עמודים? אל דאגה, החשבון יתאפס עד מחר. 

אבידות ומציאות

אבדות יועברו לדלפק ההשאלה ולאחר מכן לאגף חירום וביטחון בקמפוס עין כרם.
הביטחון נמצא בכניסה לבניין הפקולטה לרפואה (בחלון שמימין לכניסה מכיוון תחנת האוטובוס) טלפון: 02-6757000
על בעל האבדה לפנות אל אגף הביטחון ולמסור את תיאור הפריט שאבד.

נגישות

הגעה לספרייה
הספרייה הרפואית נמצאת בפקולטה לרפואה בקמפוס הדסה עין כרם, בנין מס 1.
הגישה לספרייה נגישה מהכניסה הראשית של הפקולטה לרפואה ודרך הפקולטה לרפואת שיניים. הכניסה הראשית לספרייה מותאמת למשתמשים בכסא גלגלים ומוגבלי תנועה. כל אזורי השירות בספרייה נגישים.
 

מעלית 
לשרות הקהל יש בספרייה מעלית המגיעה לכל ארבעת הקומות בבניין.
 

שרותי השאלה ויעץ
גובהם של דלפקי ההשאלה ודלפקי היעץ מותאמים ליושבים בכיסאות גלגלים. 
 

שרותי נכים 
בכל קומות הספרייה ישנם שירותי נכים.