check
אודות ספריית משפטים ע"ש ברנרד ג' סיגל | רשות הספריות

פרטי קשר

ספריית משפטים ע"ש ברנרד ג' סיגל
בניין וולפסון
האוניברסיטה העברית בירושלים
קמפוס הר הצופים
ירושלים 9190501, ישראל

054-8820158 (בימים א׳-ה׳ 15:00-9:00)
טלפון: 02-5882587 law.library@mail.huji.ac.il

facebook whatsapp youtube

הספרייה למשפטים על שם ברנרד ג' סגל שבקמפוס הר הצופים ממוקמת בבניין דוד וולפסון המרשים ביופיו אשר שימש עד 1948 כמשכנה של הספרייה הלאומית והאוניברסיטאית. בניין דוד וולפסון הוא בין הבניינים הראשונים שנבנו בקמפוס הר הצופים והראשון שנבנה מעבר למתחם "אחוזת גריי היל". אבן הפינה למבנה הספרייה הלאומית הונחה עוד ב-14 ביולי 1926, ואולם בניית הספרייה התעכבה בשל רעידת אדמה ומאורעות אחרים, וטקס פתיחת הספרייה התקיים רק ב-15 באפריל 1930. 
האולם המרכזי הנרחב של הספרייה שימש גם כאולם לאירועים חגיגיים של האוניברסיטה העברית. בשנת 1940 הורחב מבנה הספרייה ובהמשך נבנה בו גם אגף חדש עם כיתות לימוד. על גג הבניין נבנה חדר בעל כיפה מרשימה שהפכה עם הזמן לסמלו של המבנה ואף שימשה כחדרו של נשיא האוניברסיטה יהודה מאגנס.
לאחר מלחמת ששת הימים, עת שב קמפוס האוניברסיטה בהר הצופים לפעילות אקדמית, יועד הבניין לשמש כמעונה של ספריית הפקולטה למשפטים. כיום הספרייה משמשת גם את המכון לקרימינולוגיה, המכון למשפט עברי, המכון למחקרי חקיקה ולמשפט השוואתי ע"ש הרי ומיכאל סאקר, ואת מרכז מינרבה לזכויות האדם.
אוסף הספרים של הספרייה רחב ומגוון ובמקביל לו מנויה הספרייה על מאגרי מידע מקצועיים  רבים. בצד חומר משפטי בן ימינו, יש בספרייה גם אוסף ייחודי של ספרות מחקרית מהתקופה העות'מאנית, התקופה המנדטורית (The Palestine Gazette)  ועד ישראל של ימינו, חקיקה ופסיקה בריטית ועוד. בפיתוח האוסף שמים דגש גם על חומר בינלאומי השוואתי, ועל כן ניצבת הספרייה במקום מכובד בין ספריות משפטיות חשובות אחרות בעולם.

 

לעמוד הספרייה  >